Частина І. Загальні засади педагогікиТема 1. Педагогіка: становлення, сучасний станВиникнення педагогіки як наукиОб'єкт, предмет і функції педагогіки Зв'язок педагогіки з іншими науками та її структура Філософські основи педагогіки Суть нової методології педагогіки Загально - і конкретно-наукова методологія педагогіки Методи педагогічних досліджень Тема 2. Розвиток, соціалізація і виховання особистостіОсобистість і умови її розвитку Спадковість у людському розвитку Соціалізація і становлення особистості Роль виховання у розвитку людини і формуванні її особистості Тема 3. Мета виховання Поняття про мету виховання Умови і фактори визначення мети виховання Зародження та розвиток ідеї про всебічний розвиток особистості Мета виховання в сучасній педагогіці Освіта як найважливіша ланка реалізації мети виховання Основні тенденції розвитку освіти Тема 4. Педагогічний процесСуть педагогічного процесу Педагогічний процес як система Закономірності педагогічного процесу Організація педагогічного процесу Тема 5. Педагог: професійна діяльність і особистістьСуть педагогічної діяльності, основні види, специфіка Структура педагогічної діяльності вчителя Педагог демократичної школи Професійна компетентність Частина II. Теорія навчанняТема 6. Дидактика: суть, основні концепції, сучасні підходиПоняття про дидактику Основні дидактичні концепції Навчання і розвиток у гуманістичній дидактиці Особистісно орієнтоване навчання Тема 7. Зміст освіти
Поняття про зміст освіти Компетенція: суть, структура, основні види Наукові вимоги до формування змісту освіти Теорії організації змісту освіти Реалізація змісту освіти в сучасній школі Тема 8. Процес навчанняСуть процесу навчання Процес навчання як система Ціль і завдання процесу навчання (цільовий компонент) Стимулювання і мотивування процесу навчання (стимуляційно-мотиваційний компонент)
Зміст навчального процесу (змістовий компонент) Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів (операційно-діяльнісний компонент)Контроль і регулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів (контрольно-регулювальний компонент) Оцінка і самооцінка результатів навчального процесу (оцінно-результативний компонент) Діяльність учителя й учня у різних видах навчання Тема 9. Закономірності і принципи навчання Історія проблеми Класифікація закономірностей навчання Поняття про принцип, правило Система дидактичних принципів Тема 10. Методи навчанняПоняття про метод навчанняКласифікація методів навчання Суть і зміст методів навчання Вибір методів навчання Педагогічні технології Проектна технологія Тема 11. Форми організації навчанняПоняття про форму організації навчання 3 історії розвитку організаційних форм навчання Індивідуалізація і диференціація навчанняУрок - основна форма організації навчання Типи і структура уроків Нестандартні уроки Підготовка уроку Самоаналіз уроку Допоміжні форми навчання Форми організації навчальної діяльності учнів на занятті Тема 12. Засоби навчанняПоняття про засоби навчанняСкладні засоби Інформатизація загальної середньої освіти Комп'ютери у навчанні Темя 13. Контроль і оцінювання навчальних досягнень учнівПоняття про контроль і діагностику навчання Зміст, види, методи і форми контролю Тестування рівня засвоєння змісту освіти Оцінювання результатів навчання Загальні критерії оцінювання Види оцінювання навчальних досягнень учні Частина ІІІ. Теорія вихованняТема 14. Процес вихованняСуть процесу виховання Процес виховання як система Особливості виховного процесу Закономірності і принципи виховання Мета і завдання виховання в сучасній школі Механізми становлення особистості Школи гуманістичного виховання Самовиховання учнів Тема 15. Зміст виховання Поняття про зміст виховання Особливості змісту виховання в сучасній школі Виховання громадянської культури Виховання розумової культури Філософсько-світоглядна підготовка Виховання основ моральної культури Виховання екологічної культуриТрудове виховання і профорієнтація Виховання естетичної культури Тема 16. Методи вихованняПоняття про метод виховання Класифікація методів виховання Методи усвідомлення цінностей суспільства Методи організації діяльності і формування досвіду суспільної поведінки Методи стимулювання поведінки і діяльності Методи педагогічної підтримкиВибір методів виховання Тема 17. Форми організації вихованняПоняття про форму виховання Колектив як форма виховання Учнівський колектив Розвиток дитячого колективу Колектив і особистість Педагогічне управління колективом Позашкільні форми виховання Тема 18. Технологія вихованняПоняття про технологію вихованняКомплексний підхід Виховна справа Тематика виховних справ Виховна справа як система Побудова особистісно орієнтованих ситуацій Тема 19. Діагностика вихованостіДіагностика і вимірювання вихованості Критерії вихованостіСтупені вихованості Методи діагностики вихованості Тема 20. Родинне та суспільне вихованняСім'я як специфічна педагогічна система Сімейне виховання в різні періоди розвитку суспільства Правові основи сучасного сімейного виховання Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молодіСуспільне виховання Матеріали взято з підручника Нелі Мойсеюк "Педагогіка"
|