Частина І. Загальні засади педагогіки
Тема 1. Педагогіка: становлення, сучасний стан
Об'єкт, предмет і функції педагогіки
Зв'язок педагогіки з іншими науками та її структура
Суть нової методології педагогіки
Загально - і конкретно-наукова методологія педагогіки
Методи педагогічних досліджень
Тема 2. Розвиток, соціалізація і виховання особистості
Особистість і умови її розвитку
Спадковість у людському розвитку
Соціалізація і становлення особистості
Роль виховання у розвитку людини і формуванні її особистості
Тема 3. Мета виховання
Умови і фактори визначення мети виховання
Зародження та розвиток ідеї про всебічний розвиток особистості
Мета виховання в сучасній педагогіці
Освіта як найважливіша ланка реалізації мети виховання
Основні тенденції розвитку освіти
Тема 4. Педагогічний процес
Педагогічний процес як система
Закономірності педагогічного процесу
Організація педагогічного процесу
Тема 5. Педагог: професійна діяльність і особистість
Суть педагогічної діяльності, основні види, специфіка
Структура педагогічної діяльності вчителя
Частина II. Теорія навчання
Тема 6. Дидактика: суть, основні концепції, сучасні підходи
Навчання і розвиток у гуманістичній дидактиці
Особистісно орієнтоване навчання
Тема 7. Зміст освіти
Компетенція: суть, структура, основні види
Наукові вимоги до формування змісту освіти
Теорії організації змісту освіти
Реалізація змісту освіти в сучасній школі
Тема 8. Процес навчання
Ціль і завдання процесу навчання (цільовий компонент)
Стимулювання і мотивування процесу навчання (стимуляційно-мотиваційний компонент)
Зміст навчального процесу (змістовий компонент)
Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів (операційно-діяльнісний компонент)Контроль і регулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів (контрольно-регулювальний компонент)
Оцінка і самооцінка результатів навчального процесу (оцінно-результативний компонент)
Діяльність учителя й учня у різних видах навчання
Тема 9. Закономірності і принципи навчання
Класифікація закономірностей навчання
Тема 10. Методи навчання
Поняття про метод навчанняТема 11. Форми організації навчання
Поняття про форму організації навчання
3 історії розвитку організаційних форм навчання
Індивідуалізація і диференціація навчанняУрок - основна форма організації навчання
Форми організації навчальної діяльності учнів на занятті
Тема 12. Засоби навчання
Поняття про засоби навчанняІнформатизація загальної середньої освіти
Темя 13. Контроль і оцінювання навчальних досягнень учнів
Поняття про контроль і діагностику навчання
Зміст, види, методи і форми контролю
Тестування рівня засвоєння змісту освіти
Оцінювання результатів навчання
Загальні критерії оцінюванняВиди оцінювання навчальних досягнень учні
Частина ІІІ. Теорія виховання
Тема 14. Процес виховання
Закономірності і принципи виховання
Мета і завдання виховання в сучасній школі
Механізми становлення особистості
Школи гуманістичного вихованняТема 15. Зміст виховання
Особливості змісту виховання в сучасній школі
Виховання громадянської культури
Філософсько-світоглядна підготовка
Виховання основ моральної культури
Виховання екологічної культуриТрудове виховання і профорієнтація
Тема 16. Методи виховання
Класифікація методів виховання
Методи усвідомлення цінностей суспільства
Методи організації діяльності і формування досвіду суспільної поведінки
Методи стимулювання поведінки і діяльності
Методи педагогічної підтримкиТема 17. Форми організації виховання
Педагогічне управління колективом
Позашкільні форми виховання
Тема 18. Технологія виховання
Побудова особистісно орієнтованих ситуацій
Тема 19. Діагностика вихованості
Діагностика і вимірювання вихованості
Критерії вихованостіМетоди діагностики вихованості
Тема 20. Родинне та суспільне виховання
Сім'я як специфічна педагогічна система
Сімейне виховання в різні періоди розвитку суспільства
Правові основи сучасного сімейного виховання
Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молодіМатеріали взято з підручника Нелі Мойсеюк "Педагогіка"