Шостою групою засобів навчання, за В. Оконем, є складні електронні пристрої і телекомунікаційні мережі. Розвиток шформатики, створення ЕОМ і їх швидкий прогрес породили у науці напрямок -педагогічну інформатику і процес інформатизації освіти. Педагогічна інформатика - це наука, яка вивчає використання в освіті ЕОМ, комунікативних мереж, різних інформаційних технологій. Інформатизація освіти - це процес впровадження в освіту інформаційних знань, методів, технологій. Невід'ємною складовою інформатизації освіти є інформатизація загальноосвітніх навчальних закладів. Вона має охопити всі напрямки та сфери діяльності учнів, учителів, керівників навчальних закладів та установ і суттєво вплинути на зміст, організаційні форми і методи навчання та управління навчально-пізнавальною діяльністю. Інформатизація навчального процесу передбачає створення, впровадження і розвиток комп'ютерно-орієнтованого навчального середовища на основі інформаційних систем, мереж, ресурсів та технсшогій, побудованих на грунті застосування сучасної обчислювальної і телекомунікаційної техніки. Головною метою інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів є підготовка підростаючого покоління до повноцінної плідної життєдіяльності в інформатизованому суспільстві, підвищення якості, доступності та ефективності освіти. Реалізація мети передбачає досягнення основних завдань: формування інформаційної компетентності учнів, яка стає сьогодні невід'ємною складовою загальної культури кожної людини і суспільства в цілому; рівнева і профільна диференціація навчально-виховного процесу з метою розвитку нахилів і здібностей учнів, задоволення їх запитів і потреб, розкриття їхнього творчого потенціалу. Пріоритетними напрямами інформатизації загальної середньої освіти є оснащення закладів освіти сучасними засобами інформаційних технологій, що передбачає створення: спеціальних навчальних приміщень (кабінетів); сучасних комп'ютерних мультимедійних класів; локальної інформаційної мережі класу і навчального закладу; телекомунікаційних засобів виходу до глобальної всесвітньої мережі Інтернет; базовігх та спеціалізованих системних програмних засобів; прикладнігх програмних засобів навчального призначення; мережі комп'ютеризованих шкіл України; національної інформаційної інфраструктури та інформаційних ресурсів загальноосвітніх навчальних закладів; мережі регіональних сервісних центрів; державної системи дистанційної освіти і тестування; участь у міжнародних освітніх проектах; удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Інформатизація педагогічного процесу загальноосвітньої школи насамперед передбачає широке використання педагогічних програмних засобів на базі сучасних комп'ютерів у процесі вивчення шкільних навчальних дисциплін.
|