Сучасні інформаційні комп'ютерні технології (ІКТ) все більше впроваджуються в різні сфери життя і стають невід'ємною частиною сучасної культури.
Збільшення обсягу інформації, зростання темпів життя, обсягу людських контактів, кризові явища в суспільстві, природі, родині - ці та багато інших чинників впливають на психологічну атмосферу в школі. Як найбільш чутлива частина соціуму, підростаюче покоління більше інших потребує підтримки психолога.
У завдання шкільного психолога входить виявлення особливостей психічного розвитку дитини, сформованості певних психологічних новоутворень, відповідність рівня розвитку вмінь, знань, навичок, особистісних і міжособистісних особливостей віковим орієнтирам, вимогам суспільства і т.д.
Для якісного виконання завдань, що стоять перед психологом, йому необхідно використовувати у своїй діяльності передові технології, у тому числі й інформаційні. Допомога комп'ютера дозволяє збільшити обсяг виконуваної психологом роботи, так як вивільняє час і допомагає систематизувати і теоретичний, і діагностичний матеріал з різних напрямків, таких як: психологічна просвіта та психопрофілактика, психодіагностика, психокорекція і розвиток.
Найбільш поширеним і необхідним застосування комп'ютера є при оформленні та зберіганні документації. Комп'ютер дає можливість зберігати і коригувати річне планування, складати на його основі помісячні та тижневі плани. Допомагає в плануванні та підготовці тренінгових занять. При цьому комп'ютерні технології дозволяють робити будь-яку інформацію візуальною, більш наглядною, що допомагає кращому її сприйманню, так як суто теоретична подача інформації призводить до того, що зберігається в пам'яті всього лише 30% від усього обсягу. У цьому активно допомагає складання різних діаграм і графіків, подача їх у вигляді презентацій. Комп'ютер є активним помічником психолога, оскільки дозволяє ілюструвати та урізноманітнити будь-який матеріал при підготовці та проведенні корекційно-розвиваючих занять, науково-дослідної та просвітницької роботи серед учнів, педагогів і батьків. Використання інформаційних технологій дає можливість : - класифікувати і систематизувати накопичений психологом теоретичний і діагностичний матеріал; - представити до відома і роздумів найбільш цікаві матеріали теоретичних і практичних досліджень в області психології навчання, виховання не тільки безпосереднім учасникам навчально-виховного процесу (учням, батькам, вчителям), але й широкому колу зацікавлених осіб на сайті школи, головною метою якого є розширення інформаційного освітнього простору школи. У результаті впровадження в роботу практичного психолога ІКТ можна очікувати такі результати:
1. Підвищення ефективності процесу навчання.
2. Активізація пізнавальної діяльності дітей.
3. Підвищення рівня професійної майстерності педагогів.
4. Виявлення рівня психолого-педагогічної компетенції батьків.
5. Створення єдиного інформаційного середовища.
6. Створення активної, працездатної системи підтримки сімейного виховання, через використання інформаційно – комп’ютерних технологій.
7. Забезпечення активної участі батьків у освітньо-виховному процесі
8. Підвищення педагогічної культури членів родин вихованців.