Главная Регистрация Вход
Психологічна служба Златопільської гімназії
Неділя, 05.05.2024, 00:52
» Меню сайту
» Категорії розділу
Мої статті [1]
» Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 50
» Скринька довіри
» Повчальний анекдот
Один фотограф прийшов до дами на вечерю. Вона, подивившись його фотографії, вигукнула:
- Які у вас чудові фотографії! Напевно у вас дуже хороший фотоапарат?Фотограф промовчав. Але, йдучи, сказав:
- Спасибі, вечеря була дуже смачною. Напевно, у вас дуже хороші каструлі
» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Урок психології в 11 класі (рівень стандарт)

Тема уроку: Пам'ять як пізнавальний процесс. Види пам’яті.

Навчальний предмет: психологія

Клас: 11

Автор: Рождественська Ірина Олександрівна, практичний психолог Златопільської гімназії м.Новомиргорода

Джерела методичної інформації:

1. Науково-методичні, методичні посібники

 

1.1. Уроки майстерності для шкільного психолога/автор-уклад. Л.В.Туріщева. – Х.:Вид.група «Основа», 2012. – 128,[3]с.: табл.. – (Серія «Психологічна служба школи»)

 

2. Інтернет-ресурси

 

2.1. http://uk.wikipedia.org/wiki/Пам'ять

2.2. http://pidruchniki.ws/11221213/psihologiya/pamyat

Джерела навчальної інформації:

3. Основний підручник

 

3.1.  -

4. Додаткові підручники, навчальні та електронні посібники

 

4.1. Електронний підручник:

Максименко С.Д., Соловієнко В.О. Загальна психологія. Навч. Посібн. – К.: МАУП, 2000р. – 256с.

5. Інтернет-ресурси

 

5.1. http://zlatoiruna.ucoz.ru/index/individualni_osoblivosti_pam_39_jati/0-83

6. Додаткові навчальні матеріали (друковані, електронні)

Назва

Вид

Номер додатків

Презентація «Пам'ять та її види»

електронний

Додаток 1

Тест «Пам'ять та її види»

електронний

Додаток 2 (myTestStudent/Файл/Открыть/Пам'ять )

Мета уроку

навчальна складова: дати поняття пам'яті, розкрити її суттєві ознаки, розглянути типи та види памяті;

розвивальна складова: розвивати логічне мислення, увагу, довготривалу пам'ять;

виховна складова: виховувати бажання працювати самостійно та здобувати нову інформацію.

Технічне обладнання та програмне забезпечення: мультимедійна дошка, планшети

Хід уроку

І. Організаційний момент

Позитивне налаштування учнів на роботу

«Малюнкове вітання»

  • Зверніть увагу на смайлик на слайді. Це  смайл «Радості», тому я  бажаю всім  учням гарного настрою, легкого засвоєння теми   (Дод.1, слайд 1)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Виконавши  моє завдання, ви маєте здогадатися тему нашого сьогоднішнього уроку. Запам’ятайте геометричні фігури, зображені на дошці в тому порядку, в якому ви їх зараз бачите(демонстрація слайду 2 протягом 3-5с). А тепер відтворіть фігури в тому порядку, в якому вони були зображені і перевірте результат (слайд 3). А якого кольору була кожна фігура? Перевірте свій результат і запишіть його в зошит (слайд 3). До цього запису ми з вами повернемося дещо пізніше.
  • Проаналізуйте свою діяльність під час виконання цього завдання і назвіть психічний процес про який ми сьогодні будемо з вами вести мову.

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Завдання

Мета

Форма організації, управління діяльністю учнів

Номер джерела навчаль-ної інформа

ції, сторінка

Результат

Форма звітності

Запам’ятати та відтворити запропонована геометричні фігури Дод.1

(слайд 2,3)

Визначити рівень довільної та мимовільної пам’яті учнів

Фронтальна робота

 

Діти визначаються з темою уроку

Записують кількість правильно відтворених фігур і кількість правильно відтворених кольорів фігур у зошит

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку

  • Навряд чи є необхідність доводити універсальність і значення такого, всім відомого феномена, як пам'ять. У нашій пам'яті, немов у живої істоти, свій характер, свої примхи. Вона може роками зберігати які-небудь дрібниці, побачені в дитинстві, але може і підступно підвести: раптом відмовитися згадати, як виглядає людина, з якою ти розмовляв кілька хвилин тому. Пам'ять - це основа, на якій творить мозок. Пам'ять - це ми самі: наша особистість, наше ставлення до людей, наші можливості і наше мислення.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

А) Вивчення визначення поняття «Пам’ять»

 - Пам'ять - це відображення досвіду людини шляхом запам'ятовування, збереження, впізнавання і відтворення.

Пропоную вам за допомогою методів ейдетики вивчити дане визначення.

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Завдання

Мета

Форма організації, управління діяльністю учнів

Номер джерела навчаль-ної інформа

ції, сторінка

Результат

Форма звітності

Складання визначення поняття «пам’ять» за допомогою малюнків- образів

Дод 1 (слайд 4)

Дати визначення поняття «пам’ять»

Індивідуальна (кожен учень працює за персональ-ним комп’юте-ром чи планшетом)

 

Діти з набору малюнків вибирають той, який асоціюється у них з певним словом визначення. Натискаючи на обраний малюнок, він переміщається у рядок визначення.

 Учні за бажанням говорять визначення напам’ять.

 

 

Б) бесіда-пояснення

Як видно з визначення, в пам'яті можна виділити чотири основні процеси. Нерідко пам'ять порівнюють з елементарною технікою, наприклад з магнітофоном. Наші органи приймають інформацію, і мозок виробляє її запис у вигляді біохімічних змін у складі клітини, у вигляді електричних імпульсів і т.д. Це процес запам'ятовування - процес, спрямований на збереження в пам'яті отриманих вражень.

Образи, слова, враження повинні утримуватися, законсервуватися, залишитися: в психології пам'яті цей процес так і називають - збереження. Процес збереження – це процесс активної переробки, систематизації, узагальнення отриманого матеріалу і оволодіння ним.

У магнітофоні ми закладаємо касету, натискаємо на потрібні клавіші, і записана колись музика знову зазвучала. Процеси впізнавання і відтворення – це процеси відновлення раніше сприйнятого. Різниця між ними полягає в тому, що пізнавання відбувається при повторній зустрічі з об'єктом, а відтворення - у відсутності об'єкта.

Вважатимемо ми магнітофон справним, якщо він не буде стирати з стрічки записи, які вже відслужили? У пам'яті теж є такий очисний, а може бути і руйнівний процес – процес забування .

Часто про якість пам'яті судять тільки по процессу відтворення. Бажано, щоб воно було точним і своєчасним. Бажано,щоб інформація видавалася тоді, коли в ній з'явилася потреба. За це відповідальна готовність пам'яті. Чого варті нарікання учня, який запевняє, що після іспиту він все згадав. Дорога ложка до обіду!

До запам'ятовування можна пред'явити такі вимоги: запам'ятовувати можна швидко і повільно, багато і мало, - кращою вважатиметься пам'ять того, хто запам'ятовує швидко і багато. До збереження пред'являються вимоги – зберігати надійно, довго і без втрат.

Так що ж таке «хороша» пам'ять? Це пам'ять , яка може швидко і багато запам'ятовувати, довго і якісно зберігати, точно відтворювати. Що толку довго зберігати, якщо потім неякісно відтворювати?

В) Ознайомлення з видами пам'яті.

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Завдання

Мета

Форма організації, управління діяльністю учнів

Номер джерела навчаль-ної інформа

ції, сторінка

Результат

Форма звітності

Демонстрація презентації (Дод.1 слайд 5)

Ознайомити дітей з видами пам’яті

Перегляд презентації за допомогою мультимедійного проектора

 

Учні ознайомлюються з видами пам’яті

 

Вивчити типи прижиттєвої памяті (Дод 1, слайд 6-17)

Опрацювати матеріал теми

Учні,натискаючи на певний вид пам’яті мають змогу познайомитися з його характеристиками, повернутися до схеми можна, натиснувши кнопку у верхньому правому кутку  «схема»

 

Засвоєння нового матеріалу

 

Опорний конспект

V. Закріплення вивченого матеріалу

Отже, ви ознайомилися з видами пам’яті. А зараз повернемося до завдання, яке ви виконували на початку уроку.

  • Які типи пам’яті ми з вами перевірили? (Довільна пам'ять – коли потрібно було запам’ятати і відтворити фігури, мимовільна пам'ять – відтворити кольори фігур, так як цього завдання не було поставлено)

 

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Завдання

Мета

Форма організації, управління діяльністю учнів

Номер джерела навчаль-ної інформа

ції, сторінка

Результат

Форма звітності

Порівняти класифікацію типів пам’яті, вивчену на уроці та класифікацію, подану в електронному підручнику

Закріпити вивчений матеріал

Індивідуальна (кожен учень працює за персональ-ним комп’юте-ром чи планшетом). Надавати індивідуальні допомогу учням за потребою

4.1,ст. 187

Діти глибше засвоюють типи пам’яті

Опорна схема видів пам’яті.

VІ. Підсумок уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Завдання

Мета

Форма організації, управління діяльністю учнів

Номер джерела навчаль-ної інформа

ції, сторінка

Результат

Форма звітності

Відповіді на запитання тесту (Дод.2)

Перевірити рівень засвоєння матеріалу уроку

Робота за ПК

 

Програма тесту видає оцінку за відповіді на питання

Учні оголошують результати тестування

Домашнє завдання

Сформувати післядовільну увагу учнів

Бесіда вчителя: Спрогнозуйте, які види пам'яті є провідними для вас. Підтвердіть прикладами своє припущення

 - Для яких професій необхідно розвиток образної пам'яті? І чому у дітей образна пам'ять розвинена більше,ніж у дорослих ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1

В дітей виникає бажання дослідити власну пам'ять та переглянути додаткову літературу з даної теми

Створити базу даних методик для дослідження різних типів памяті, опрацювати матеріал за інтернет-адресою http://zlatoiruna.ucoz.ru/index/individualni_osoblivosti_pam_39_jati/0-83

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: сатурн (28.03.2014)
Переглядів: 2915 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Корисні сайти
» Сайти району
» Форма входу
» Пошук
» Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний хостинг uCoz